Kia car and truck

This Is Why Kia Should Build A Pickup Truck

Conquering the global automotive landscape is no mean feat, but when you have sights squarely on the US market that task becomes even tougher. Why? Because the US market cares little for small city cars that are usually the staple of small European countries. Americans like SUVs, and more than anything Americans love trucks! That’s why Hyundai is already building one, having teased the market numerous times before with the Hyundai Santa Cruz pickup to try and whet our appetites. But with Hyundai developing one, it wouldn’t be much of a stretch for Kia to build one too, perhaps with styling influenced by the Kia Telluride. After all, the Korean sister brands share platforms, engines, and tech between a number of vehicles, so a co-developed truck platform might be just what Kia needs to extend its growing influence in the States. We’ve now been given a glimpse as to what that might look like, courtesy of KooKiSung Studio — an automotive renderer on Instagram.

KooKiSung Studio

In this solitary render, we get to see what a Kia rival to the Toyota Tacoma and Ford Ranger might look like. It’s this midsize segment that Hyundai will be entering too, when the time comes. The render is a bold take on Kia’s latest styling, focusing little on smooth lines and instead going for all-out aggression. It gives the render a sense of size more akin to an F-150 (which makes sense since the original photo manipulated for the render is of a Chevrolet Silverado). Across the front is a large take on the tiger-nose grille spanning the whole width of the front end and tying in to LED headlights with signature LED daytime running lights. Both look to have been inspired by the face of the new Kia Cadenza.

Читайте также:  Веерные форсунки киа пиканто

Kia KCV4 Mojave Pick-up concept

Kia

Kia KCV4 Mojave Pick-up concept

Kia

Kia KCV4 Mojave Pick-up concept

Kia

Kia KCV4 Mojave Pick-up concept

Kia

Источник

Краткий обзор поколений автофургонов KIA

У нас компания КИА известна в первую очередь как производитель легковых автомобилей. Но в «арсенале» корейского автомобильного концерна присутствует и коммерческий транспорт, к примеру, грузовик КИА. На нашем рынке большую популярность получили малотоннажные авто KIA Bongo, которые можно отнести к автофургонам. В некоторые страны грузовик КИА поставлялся под именем Frontier. Мы изучим модельный ряд грузовых машин от компании КИА, а также рассмотрим какая модель популярна на сегодняшний день.

Первое поколение

Компания выпустила первую модель популярного фургона Бонго еще в 1980 году. Первые автомобили, которые сошли с конвейеров в 1980, имеют отличительную черту – круглые фары. После 1981 фургон получил прямоугольную оптику. Автомобили оснащались двигателем на 2.2 литра и 70 лошадиных сил, в дальнейшем для первого поколения сделали 1,4-литровую модификацию и дизельную версию на 2,4 литров и 80 лошадей. Выпускалось первое поколение с 1980 по 1993 год.

Краткий обзор поколений автофургонов KIA

Вторая генерация

Компания начала выпускать второе поколение в 1989 году, при этом выпуск первой генерации при этом не прекратился. Фургон, который был сделан на базе Бонго, получил название Беста. В дальнейшем так стали называть и грузовик КИА. Модели 1992 года получили новый бензиновый агрегат на 2,7 литров. 1995 год принес рестайлинг знаменитому автомобилю, после чего машины стали экспортироваться как KIA K2700 и K2400, соответственно, с двигателями 2,7 и 2,4 литра.

Основные характеристики модели K2500:

2500

Третье поколение

В 1997 году начался выпуск третьей генерации автофургонов KIA. Автомобили комплектовались 80-сильным мотором JS на 2,7 литра или 3-литровым агрегатом на 90 лошадей. Третья генерация выпускалась с 1997 по 2005 год. Модели, сошедшие с конвейера после 2000 года отличались новыми радиаторными решетками и модифицированной оптикой.

Основные характеристики модели K3000:

k3000

Основные характеристики модели K2700:

Основные характеристики модели K2700

Четвертая генерация

Последняя генерация KIA Bongo 3 известна на нашем рынке как «ишачок». Многочисленные тест-драйвы показали, что автофургон оказался настоящим грузовиком, несмотря на габариты. Эта модель может выпускаться с типом кузова пикап, рефрижератор, тент или промтоварный фургон. Все вариации оснащены мощным 4-х цилиндровым двигателем на 16 клапанов и полноприводной трансмиссией.

Из достоинств стоит также отметить наличие гидроусилителя руля и плавное переключение скоростей. Благодаря этому авто отличает отличная маневренность и возможность передвигаться по дорогам в любую погоду.

Салон грузовика выполнен их качественного пластика, с тканевой или кожаной отделкой. Он оснащен всем необходимым для комфорта, в том числе подогревом сиденья.

В первую очередь покупателей интересует мощность силовых установок:

Двигатель Максимальная мощность Объем Крутящий момент
A-II 2.5 дизель 80 лошадиных сил при 3800 оборотов 2497 см3 255 Hm при 1500 об/мин
2.7 J2 дизель 95 лошадей при 4000 оборотов 2665 см3 165 Hm при 2400 об/мин
3.0 JT 115 л/с при 4000 оборотов 2956 см3 181 Hm при 2000 об/мин

Грузоподъемность в зависимости от модификации составляет от 950 до 1175 кг. Расход топлива – 10-12 л на 100 км при объеме топливного бака в 60 л. Модель имеет 3 варианта кабины.

Super Cub – удлиненная кабина Double Cub – 6-ти местная с двойными дверями Standart Cub – стандартная

Итог

Поскольку большинство деталей для грузовика производятся на известны европейских заводах, это служит хорошей основой для производства качественного грузового авто. При своевременном обслуживании, оно будет исправно служить долгое время. При этом стоимость является довольно привлекательной, в районе 1000 000 рублей.

При необходимости предприятие может подобрать себе подходящий грузовик КИА, ведь модельный ряд достаточно широкий. Спросом пользуются как новые автомобили, так и поддержанные варианты. Компактный фургон способен на многое – в этом убеждаются все владельцы этого авто.

Источник

2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

Humans crave new product intel – from Apple’s long-awaited car to the latest camera technology. So, when details of Kia’s entry into the pickup segment landed across this writer’s workstation, the excitement counter valve bounced into the proverbial redline.

Positioned as a global competitor to Ford’s new Ranger and the Toyota Hilux, the unnamed mid-size truck has been spied wearing the clothes of a Kia Mohave as a clever disguise leading to speculation whether it was a test mule or a separate project, possibly aimed at certain markets such as South Korea and Australia. Now, an anonymous source close to Kia, has spilled some intriguing secret sauce on how it will look and many other vital details including that it will be offered with both ICE and electric powertrains. However, it is important to note that this new truck is not intended for the U.S. and Canadian markets. Keen to know more? Then grab that popcorn and read on.

A Brutalist Outlook

advertisement scroll to continue

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

Being a new player in the truck market, Kia is pulling out all the visual tricks to make you stand up and notice. Take the bold front end, for example – it sports a massive ‘tiger-nose’ grille flanked by vertically stacked LED headlamps to emphasize width. The protruding bumper has recessed fog lights and is positioned higher than usual, giving the impression that it could tackle any offroad trail.

There’s almost a hint of Jeep Gladiator with its squared-off wheel arches and boxy, upright glasshouse. Raw carbon fiber-effect trim sits atop the flared fenders, and the door handles are unique with their vertical orientation. Intriguingly, the rear glass wraps around the C-pillar for an open, airy cabin, and the blocky taillamps also seem inspired by the Jeep school of design.

Interior Minimalism

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

Unlike the muscular exterior, our source has indicated that the interior has taken a different design route with a clean, minimalist interior. Cork inlays and 3-dimensional trim elements sit behind a dual panoramic curved display consisting of a 12.3-inch digital instrument cluster and a 12.3-inch infotainment display.

Goodies will likely include standard-fit wireless Apple CarPlay and Android Auto, wireless phone charging, and a 360-degree Surround-View monitor. The truck will seat five, and indications suggest it’ll be among the more spacious offerings in the mid-size truck arena.

Under The Skin

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

The good folk over at PerformanceDrive, citing an insider from Kia, report that the truck will be body-on-frame to aid off-road credentials, and braked towing capacity will max out close to 3500kg/7716 pounds (petrol/diesel models). It’ll be similar in length to its rivals at 5400mm/212.59 inches.

They also report that at least three powertrains will be on the cards. The first is a 2.2-litre ‘Smartstream’ turbocharged diesel four, pumping out roughly 157kW/210hp and 420Nm/310 ft-lbs. Next is a petrol-fueled 2.5-litre turbo four shared with Hyundai’s Sonata N-Line, putting 206kW/276 hp to the ground via an eight-speed auto.

Perhaps the most exciting news will be a fully electrified version. The EV variant won’t sacrifice towing capacity at a competitive 3400kg/7495 pounds. As for performance metrics, its dual-motor arrangement develops a substantial 410kW/550 hp and 800Nm/590 ft-lb. Electrons are stored in a 123kWh battery pack with a range of up to 450km (280 miles), and its 800v architecture should enable DC fast charging of up to 250kW.

Rivals & Reveal

 2025 Kia Mid-Size Truck: What We Know About The Pickup For Global Markets, Except The USA

Key rivals for the ICE-versions include Ford’s Ranger, Toyota Tacoma and Hilux, Jeep Gladiator, Nissan Frontier/Navara, and the Mazda BT-50 and Isuzu D-Max. The electric variants, on the other hand, may face fewer direct competitors depending on the market, and could potentially be a unique offering.

According to our sources, the new truck that will be produced at Kia’s Hwaseong plant in South Korea is intended to be offered in many markets, with an introduction expected sometime in 2024. However, it will not be available in the USA and Canada due to the so-called Chicken Tax, which imposes a 25% tariff on light trucks imported to the US. Additionally, the EV model will not qualify for the $7.5k federal tax incentive, making it even less appealing. Nonetheless, rumors suggest that Kia is planning an entirely different electric truck for North America, possibly related to the upcoming EV9.

What do you think of Kia’s truck ambitions? We’d love to hear your views in the comments below.

Источник

KIA Military Vehicles

home

  • Home
  • Models
  • New 2½ Ton Medium
  • Cargo Truck
New 2½ Ton Medium

Kia newly developed 2½ ton Medium Cargo Truck to fit all- battlefield environments with the best driving performance and durability and survivability based on its long-accumulated military and commercial vehicles technology

FEATURES

NEW 2½ Ton Medium Cargo Truck
Type Technical Data
Overall length mm 6,800
Overall width mm 2,400
Overall height mm 3,110
Max. GVW kg 12,000
Max. Speed km/h 105
Max. Horsepower ps 280
Max. Torque kg·m 100
Gradeability % 60
Fording Depth mm 1,000
Ground Clearance mm 340
Min. Turning Radius m 8.7
Range km 1,000

* All information is subject to change without notice according to any further improvements or operational environments.

Источник

Оцените статью