About kia motors corporation

About kia motors corporation

15 мая 1944 г. — основание компании Kyungѕung Precision Industries Ltd. — первого в Корее производителя велосипедов, а позже мотоциклов. Тогда зародилась мечта о том, чтобы стать первым корейским автопроизводителем.

В 1961 г. компания запускает лицензионное производство мотоциклов Kia Honda C100. К концу десятилетия в партнерстве с Mazda был налажен выпуск трехколесных моделей T2000 и T600. Их популярность позволила инвестировать в создание первого автомобиля собственной разработки.

В 1974 году стартовала производстве первого полноразмерного автомобиля марки Kia. Седан Brisa снискал популярность у потребителей, и приобрел статус народного автомобиля. Он стал первым корейским автомобилем, преодолевшим отметку в 1 миллион проданных экземпляров.

В 1986 г. начинается производство первой компактной модели — Kia Pride. Спустя год компания отправляет первую партию этих автомобилей на канадский рынок, а вскоре Pride появляется и в США.

Последние десятилетие 20-го века стало поворотным моментом в истории Kia. Дебютирует Sephia — первый автомобиль полностью разработанный внутри компании. Производство стартовало в 1992 году, и за 5 лет было выпущено почти полмиллиона экземпляров. 1993-й стал годом рождения для модели, которая по сей день является визитной карточкой Kia — кроссовера Sportage. 1998 г. — Kia присоединяется к Hyundai Motor Group

Приход в 2006 году в качестве шеф-дизайнера Kia Петера Шрайера, одного из трех самых влиятельных автомобильных стилистов в мире, дал старт трансформации компании в одного из лидеров индустрии. Значительные инвестиции были сделаны в разработку широкого ряда новых моделей практически для всех сегментов мирового рынка.

На Парижском автосалоне дебютирует первое поколение Kia Cee’d — модели, разработанной специально для Европейского рынка.

Читайте также:  Киа соул модель 2012

Регистрация официального дистрибутора Kia в России. Создание Kia Rus. Первое поколение Kia Soul стало первым автомобилем корейского бренда, удостоенным престижной награды в области дизайна — Red Dot Design Award.

Стартовала производство на заводе Kia в штате Джорджия, США. Открытие собственной производственной площадки стало результатом 15-летнего роста рыночной доли компании на одном из крупнейших мировых рынков.

Впервые с 1989 года рейтинг качества автомобилей по версии J.D. Power возглавляет бренд, не относящийся к премиальному сегменту, и им становится Kia!

В престижном, трендовом районе Сеула — Гангнам открыл свои двери первый центр BEAT360. Его мультифункциональное пространство позволяет в уютной атмосфере кофейни высокого класса познакомиться с ценностями бренда и новейшими продуктами Kia.

Впервые в истории Чемпионат мира по футболу проходит в России. Kia является официальным партнером турнира. В ноябре российское представительство Kia преобразовано в региональную штаб-квартиру. В зону ответственности компании, помимо Российской Федерации, входят еще семь стран: Армения, Республика Беларусь, Республика Казахстан, Республика Таджикистан, Туркменистан, Республика Узбекистан и Кыргызская Республика.

На автосалоне в Женеве представлен концепт Imagine by Kia. Он предвосхищает новое направление развития компании в области полностью электрического транспорта.

В январе Президент Kia Хан Ву Пак объявил о новой среднесрочной стратегии развития бренда — Plan S. В соответствии с ним к 2025 году в портфеле продуктов Kia будет 11 моделей с электрической силовой установкой.

Впервые в истории конкурса «Всемирный автомобиль» (World Car Awards) главный приз был вручен корейской компании. Полноразмерный внедорожник Kia Tellurіdе признан лучшим в абсолютном зачете, а электрическая версия городского кроссовера Kia Soul EV стала победителем в категории «Лучший городской автомобиль».

Kia представила новый логотип и глобальный девиз бренда, символизирующие смелую трансформацию для будущего. Новый логотип был представлен в ходе рекордного пиротехнического шоу, состоявшегося в небе над городом Инчон, Южная Корея. В шоу было задействовано 303 «пиротехнических дрона», которые синхронно выпустили сотни фейерверков в художественном представлении и дали символический старт новой эпохе в жизни компании.

ООО «Киа Россия и СНГ» (115054, г. Москва, Валовая ул., д. 26) ведет деятельность на территории РФ в соответствии с законодательством РФ. Реализуемые товары доступны к получению на территории РФ. Мониторинг потребительского поведения субъектов, находящихся за пределами РФ, не ведется. Информация о соответствующих моделях и комплектациях и их наличии, ценах, возможных выгодах и условиях приобретения доступна у дилеров Kia. Товар сертифицирован. Не является публичной офертой.

Источник

Kia company

Kia Europe

Kia Europe is the European sales, marketing and service division of Kia Corporation, based in Seoul, South Korea. With its purpose-built headquarters located in the heart of Frankfurt, Germany, Kia Europe’s staff is efficiently run and highly motivated. The company structure encourages individuals to make vital contributions to its operations and the multi-cultural dynamic is home to more than 26 different nationalities.

Kia’s European headquarters is also home to Kia’s Design Centre, which has contributed to making Kia a highly desirable brand in Europe, with products that have their own distinctive design signature.

Since 2003, Kia’s product range in Europe has expanded from covering just 35% of market segments to more than 80% today. That expansion has helped Kia’s European sales increase every year since 2008, achieving sales across Western and Eastern Europe of 385,000 units in 2015.

Costing € 1.6 billion to design and construct, Kia’s state-of-the art European manufacturing facility in Žilina, Slovakia, now caters for almost 54% of European demand for Kia’s extensive product range. Kia’s Žilina facility is home to European production of the best-selling Sportage crossover SUV, Venga compact MPV and cee’d model family (incorporating the cee’d five-door hatch, pro_cee’d three-door and cee’d Sportswagon).

The facility, which produced its first car – the cee’d – at the end of 2006, is capable of manufacturing more than 300,000 cars annually. In 2015, Kia proudly announced the production of the one-millionth cee’d model to roll off the Žilina production line. In the same year, the factory produced more than 100,000 units of the Kia Sportage, breaking the model’s annual production record.

Источник

Kia company

Kia Europe

Kia Corporation was founded in May 1944 and is Korea’s oldest manufacturer of motor vehicles. From humble origins making bicycles and motorcycles, Kia has grown – as part of the dynamic, global Hyundai-Kia Automotive Group – to become the world’s fifth largest vehicle manufacturer.

Today, Kia produces more than 1.4 million vehicles a year at 14 manufacturing and assembly operations in eight countries. These vehicles are sold and serviced through a network of more than 3,000 distributors and dealers covering 172 countries. The Corporation has more than 40,000 employees and annual revenues of more than US$17 billion.

In its ‘home‘ country of South Korea, Kia operates three major vehicle assembly plants – the Hwasung, Sohari and Kwangju facilities – plus a world-class research and development centre employing 8,000 technicians at Namyang and a dedicated environmental R&D centre. The Eco-Technology Research Institute, near Seoul, is working on hydrogen fuel-cell vehicles for the future as well as state-of-the-art end-of-life vehicle recycling technologies and processes. Kia spends 6% of its annual revenues on R&D and also runs research centres in the USA, Japan and Germany.

Kia Europe

Kia Europe (KME) is the European sales, marketing and service division of Kia Corporation (KMC), based in Seoul, South Korea. With its purpose-built headquarters located in the heart of Frankfurt, Germany, KME’s staff is efficiently run and highly motivated. The company structure encourages individuals to make vital contributions to its operations and the multi-cultural dynamic is home to more than 26 different nationalities.

Kia’s European headquarters is also home to Kia’s Design Centre, which has contributed to making Kia a highly desirable brand in Europe, with products that have their own distinctive design signature.

Since 2003, Kia’s product range in Europe has expanded from covering just 35% of market segments to more than 80% today. That expansion has helped Kia’s European sales increase every year since 2008, achieving sales across Western and Eastern Europe of 385,000 units in 2015.

Costing € 1.6 billion to design and construct, Kia’s state-of-the art European manufacturing facility in Žilina, Slovakia, now caters for almost 54% of European demand for Kia’s extensive product range. Kia’s Žilina facility is home to European production of the best-selling Sportage crossover SUV, Venga compact MPV and cee’d model family (incorporating the cee’d five-door hatch, pro_cee’d three-door and cee’d Sportswagon).

The facility, which produced its first car – the cee’d – at the end of 2006, is capable of manufacturing more than 300,000 cars annually. In 2015, Kia proudly announced the production of the one-millionth cee’d model to roll off the Žilina production line. In the same year, the factory produced more than 100,000 units of the Kia Sportage, breaking the model’s annual production record.

Источник

Movement that inspires

We were born in a place of inspiration, passion and enthusiasm.

Our mindset of growth and progress vibrates Our mindset of growth and progress vibrates

among all of our Kia employees around the world,

who are committed to delivering our brand purpose to you every single day. who are committed to delivering our brand purpose to you every single day.

Kia has a long history of making cars,

but actually we started making bicycles back in 1944.

For over 75 years, we have been putting people on the move.

We have proudly delivered solutions that help people move

from one location to another,

connecting them with each other,

and bridging physical and emotional distances between them.

movement has always been at the heart of our brand, movement has always been at the heart of our brand,

and moving people at the core of our business,

and it will remain like this in the future,

regardless of all the changes taking place in our industry.

Mankind has evolved through migration.

Moving from one place to another,

across different continents.

This desire and need for movement, This desire and need for movement,

is embedded in our DNA as human-beings. is embedded in our DNA as human-beings.

When we move, we see new worlds,

live new experiences, meet new people,

discover new perspectives.

We get inspired. We get inspired.

Movement embraces the concept of Movement embraces the concept of

continuous change; continuous change;

change of our environment, our surroundings,

and as a result, change in oneself.

When you move, you have the time to think.

Movement enables thinking, Movement enables thinking,

inspiration and progress. inspiration and progress.

—>

We believe movement inspires ideas.
That is why we at Kia create the space for you to get inspired,
and more time to bring your ideas to life.

To create spaces that inspire our consumers, To create spaces that inspire our consumers,

and not only through our products,

but also through our stores,

where consumers can touch and experience our products.

Also, we exist to provide meaningful and convenient services that will free Also, we exist to provide meaningful and convenient services that will free

up time for activities that inspire you most, up time for activities that inspire you most,

like being with your family and friends, traveling, or simply relaxing.

With the new Kia, With the new Kia,

we will move beyond being a traditional car manufacturer, we will move beyond being a traditional car manufacturer,

to becoming a mobility brand. to becoming a mobility brand.

One that understands consumers’ mobility needs

in terms of products, but also in terms of services,

providing convenient solutions that respect everyone’s most valued resource, time.

It’s not just something we say, It’s not just something we say,

but a purpose we will pursue and act upon, but a purpose we will pursue and act upon,

in everything that we do. in everything that we do.

Источник

Оцените статью